Vragen
Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over de vouwgordijnen en gordijnen van BlindDesign, maar ook meer informatie over mogelijkheden en leveringen.
Wij proberen alle vragen hieronder up to date te houden. Mocht u een vraag tegenkomen waarvan het antwoord niet klopt, laat het ons dan weten. Vragen die wij via de e-mail ontvangen proberen wij altijd binnen 24 uur te beantwoorden. Vragen die veel terugkomen, die plaatsen wij hieronder. Zo proberen wij u van zoveel mogelijk informatie te voorzien.
Zijn alle stofstalen echt gratis te bestellen?
Ja, alle stofstalen kunt u kosteloos bestellen, u betaalt ook niet voor de verzendkosten. U kunt deze stofstalen in uw winkelwagentje plaatsen en daarna uitchecken, waarbij u uw gegevens moet invullen.
Waarom is een gordijn met dubbele plooi duurder dan een gordijn met enkele plooi?
Bij gordijnen met dubbele plooi wordt er een dubbele/grotere plooi in het gordijn gemaakt. Door deze dubbele plooi is er meer stof nodig, waardoor het gordijn duurder wordt dan gordijnen met een enkele plooi. Het voordeel is dat het gordijn wel wat voller en daardoor ook luxer oogt.
Gelden de prijzen in de prijstabel voor alle stoffen?
Nee, wij hanteren 2 prijscategorieën, de Home Collection en de Luxury Collection. Wij hanteren ook een meerprijs wanneer de vouwgordijnen gevoerd moeten worden en/of wanneer u kiest voor een metalen ketting. Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW.
Ik wil een vouwgordijn bestellen die minder breed is dan 80 cm?
U kunt vouwgordijnen bestellen met een minimale breedte en hoogte vanaf 40 cm en een maximale breedte van 340 cm en een maximale hoogte van 300 cm. Wanneer u toch afwijkende maten heeft dan kunt u ons dit voorleggen via het contactformulier.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij hanteren een levertijd van 5 tot 8 werkdagen vanaf het moment dat uw betaling ontvangen is. Afhankelijk van de drukte van het seizoen kan dit oplopen tot 10 werkdagen.
Waarom zou ik kiezen om extra loodjes in de onderzoom te bestellen?
Door extra gewichtjes in de onderzoom te verwerken hangt het gordijn wat strakker door het extra gewicht. Wanneer u wilt dat het gordijn wat nonchalanter hangt dan adviseren wij geen extra loodjes te bestellen. Wanneer het gordijn strakker moet hangen dan zou ons advies zijn om extra loodjes in de onderzoom te verwerken.
Zijn de kleuren van de stoffen zoals die afgebeeld zijn op de website realistisch?
Wij hebben foto’s gemaakt van alle stoffen om zo een waarheidsgetrouwe weergave te geven. Dit neemt niet weg dat de kwaliteit per computer kan verschillen. Om die reden heeft u de mogelijkheid om gratis stofstalen te bestellen zodat u thuis rustig de stof en kleuren kunt beoordelen.
Kan ik ook gordijnrails bestellen met de gordijnen samen?
Het is mogelijk om gordijnrails er bij te bestellen, deze prijzen zijn op aanvraag. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van de advies/inmeet service, hierbij kan de adviseur de maten opnemen van de gordijnrails. Ook is het mogelijk om bochten te laten buigen in de rails zodat de rails geheel naadloos is waardoor de gordijnen beter schuiven.
Kan ik de vouwgordijnen wassen?
U kunt de vouwgordijnen wassen. Wel dient u uiteraard de baleinen en verzwaringslat uit het vouwgordijn te halen alvorens u het vouwgordijn gaat wassen. Bijna alle stoffen zijn 100% polyester en u kunt alle stoffen wassen op een kort programma tot 40 graden.
Is het ook mogelijk om gordijnen met golven te bestellen?
Ja, bij de wave-gordijnen worden er golven in het gordijn gemaakt door middel van speciaal band, hierdoor krijgt het gordijn een moderne look en lijkt het op gordijnen met ringen. u heeft hiervoor wel speciale glijders op koord nodig, wij kunnen deze eventueel ook leveren voor uw bestaande gordijnrails.
Zit er garantie op de vouwgordijnen?
Ja, wij hanteren een garantie van 2 jaar op de systemen en ook op de stof, mits deze op de juiste gebruikt wordt. Wanneer u bijvoorbeeld de vouwgordijnen op 60 graden wast, en deze iets krimpen dan ligt de verantwoordelijkheid bij u als consument.
Is het mogelijk om na het bestellen nog een wijziging door te geven qua maten?
In principe is dit mogelijk, maar uitsluitend binnen 1 werkdag. Na deze dag worden de stoffen voor u op maat geknipt en gaat het hele proces in werking. Wanneer een wijziging gevraagd wordt zullen wij bekijken of dit nog kosteloos mogelijk is na de eerste dag.
Wat is de maximale breedte en hoogte die ik kan bestellen bij de vouwgordijnen?
De maten die op de website vermeld staan gaan tot maximaal 340 cm breed en 300 cm hoog. Deze maten kunnen voor alle vouwgordijnen besteld worden. Uiteraard is de maximale breedte van een vouwgordijn wel breder, maar deze maten zijn op aanvraag. Dit heeft te maken met het feit dat het vouwgordijnsysteem een maximaal gewicht op kan trekken. Bij hele brede of hoge vouwgordijnen moet er dan misschien gekozen worden voor een zwaarder systeem of zelf een elektrisch optreksysteem. De prijzen voor de afwijkende maten kunt u bij ons opvragen.
Is het mogelijk om de gordijnen en vouwgordijn te laten inmeten en ophagen?
Ja, wij bieden u de mogelijkheid om van deze services gebruik te maken. wel worden hier uiteraard kosten voor berekend. voor meer informatie over de mogelijkheden verwijzen wij u door naar de pagina “advies, inmeten en montage”.
Kan ik de elektrische gordijnrails ook online bestellen?
U kunt de elektrische gordijnrails online bestellen. Wij leveren de Somfy Glydea rail. Deze is leverbaar in verschillende motortypes. Lees daarom eerst goed alle informatie voordat u deze online gaat bestellen.
Kan ik ook losse stof bestellen?
U kunt de stof niet los online bestellen. Wel kunt u dit per e-mail doen. Bij iedere stofsoort staat een omschrijving van de stof met de breedte en de prijs per meter. Wij hanteren een minimum van 1 lopende meter stof. Wel kan het zijn dat we extra verzendkosten berekenen.
Ik zoek een vouwgordijn van 6 meter breed, kan dat?
U kunt die maat niet online bestellen. Wij kunnen vouwgordijnen van 6 meter breed leveren, deze zijn wel altijd elektrisch. U kunt de exacte maat en stofkeuze doorgeven aan ons, wij maken dan een offerte op maat voor u.
Staat uw vraag hier niet tussen dan kunt u altijd u vraag voorleggen bij ons via het contactformulier.
Heeft u vragen over de leveringen en betalingen klik dan hier.